Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

ΖΑΝ ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΜΙΓΕ (Jean-François Millet) - Ο ζωγράφος των χωρικών

Ο σπορέας (1859), Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστώνης


     Ο Ζαν Φρανσουά Μιγέ (Jean-François Millet) (4 Οκτωβρίου 1814 – 20 Ιανουαρίου 1875)  ήταν Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης, ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμούτου β΄μισού του 19ου αι.. Υπήρξε κυρίως ο ζωγράφος των χωρικών. Μετά τον λιχνιστή (1848), παρουσίασε το επόμενο έτος στο Σαλόν τον άνθρωπο με την αξίνα και το 1859 τον περίφημο σπορέα, που ενέπνευσε στον Βικτόρ Ουγκό ένα ποίημα στο οποίο εκθειάζει τη μεγαλειώδη χειρονομία του αγρότη.

Ο λιχνιστής (1848),Μουσείο του Λούβρου
    Γόνος αγροτικής οικογένειας, ο Μιγιέ επιδόθηκε από μικρός στις αγροτικές ασχολίες αλλά σε ηλικία 19 ετών αποφάσισε να γίνει ζωγράφος. Άρχισε σπουδές στο Σερμπούρ που τις συνέχισε (1837-39) στο Παρίσι, στο εργαστήρι του Πωλ Ντελαρός, του πιο γνωστού και αξιοζήλευτου στην εποχή του ζωγράφου ιστορικών θεμάτων που όμως δεν επηρέασε σημαντικό το έργο του. Επέστρεψε κατόπιν στο Σερμπούρ, όπου για ένα μικρό διάστημα αφιερώθηκε κυρίως στην προσωπογραφία. Γυρίζοντας στο Παρίσι (1841), άρχισε να γίνεται γνωστός, ιδιαίτερα μετά το 1844, όταν παρουσίασε τα έργα του "η Γαλατού" και "Μάθημα ιππασίας".
Η φουρνάρισσα 1854, Kröller-Müller Museum, Οττερλό, Ολλανδία.

     Η στροφή του Μιγέ προς τις αγροτικές ηθογραφίες άρχισε να γίνεται εμφανής στα τέλη της δεκαετίας του 1840 με τα έργα που παρουσίασε στα Σαλόν το 1848 και 1849. Τη χρονιά εκείνη εγκαταστάθηκε οριστικά στη Μπαρμπιζόν(κοντά στα Φονταινεμπλώ), όπου συνδέθηκε με τους επίσης τοπιογράφους Κορό, Τεοντόρ Ρουσό και Ντιάζ ντε λα Πένια και ολοκλήρωσε το προσωπικό του ζωγραφικό ιδίωμα. Τα επόμενα χρόνια στράφηκε αποκλειστικά σχεδόν στα θέματα της αγροτικής ζωής και ζωγράφισε μερικά από τα πιο σημαντικά του έργα, με αποτέλεσμα να αναγνωριστεί το ταλέντο του και να αποκτήσει φήμη και επιτυχία ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ 

Οι σταχομαζώχτρες (The Gleaners)(1857), Μουσείο Ορσέ

Απογευματινή προσευχή (1857), Μουσείο Ορσέ.

Συγκομιδή πατάτας 1855 Walters Art Museum,Βαλτιμόρης.

Ο άνθρωπος με την αξίνα (1860-62)

Βοσκοπούλα (1863)Μουσείο Ορσέ

Μαντρί προβάτων σε φεγγαρόφωτο (1856-60), Walters Art Museum,Βαλτιμόρης.


Hunting Birds at Night

Pauline Ono

Shepherdess Seated on a Rock


Bergers d'Arcadie

Bergers d'

Going to Work

Haystacks Autumn 1873


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου