Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

ΦΡΑΓΚΙΑ ΙΩΑΝΝΑ "TO ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗN ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ..."

TO ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗN ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
READING HURTS SERIOUSLY THE IGNORANCE AND THE PREJUDICES
...αλλά μόνο αν πρόκειται για ζωντανούς οργανισμούς.
***




... Διότι θα ήταν σχετικά απλό, θα σου ζητούσα να διαβάσεις πρώτα την ιστορία της χώρας σου κι έπειτα την ιστορία της δικής μου χώρας. Δε μπορεί, κάτι θα αφομοίωνε το διακοσμητικό σου κεφάλι. Όχι πως θα περίμενα θαύματα αλλά τουλάχιστον θα είχες την ευφυία να σωπαίνεις, να μη λες αρλούμπες κι εκτίθεσαι διεθνώς.
Εδώ όμως είναι αλλιώς. Εσύ γεννήθηκες απ' έξω ανθρωπόμορφος κι από μέσα μηχανάκιας, σαν τρανσφόρμερ ένα πράμα. Χθες βράδυ στον εφιάλτη μου, ζητούσες ένα βιβλίο που να μην περιέχει καμία λέξη, κι εγώ σου λέω, καλά, έκανες τόσο μακρύ ταξίδι για να ζητήσεις βιβλίο χωρίς λέξεις; Ναι, μου λες, θέλω να έχει μόνο αριθμούς. Γιατί, λέω, κάνεις μαθηματικά; Όχι χαζή Ελληνίδα, λες, θέλω την ιστορία της χώρας σου σε αριθμούς, φερ' το να υπολογίσω πόσα μου χρωστάς, πόσες ανάγκες μου θα καλύψω, για πόσο χρόνο και πόσα θα χρειαστεί να καταθέσεις ακόμα για να σιγουρευτώ περισσότερο. Έχεις, λέω, δικαίωμα να σκέφτεσαι έτσι; Μα δεν σκέφτομαι, λες, απλά υπολογίζω, κι έχω κάθε δικαίωμα, διότι δεν έχω τον βραχνά των λέξεων, που είναι η δική σου αδυναμία, ζω στην αυτοκρατορία των αριθμών κι από κει σε διευθύνω.
Γυάλισε το μάτι σου, μάτι ερπετού. Αγρίεψα, αλλά όπως συνήθως στους εφιάλτες μου, δεν εύρισκα τρόπο να το δείξω, ούτε να χτυπήσω, ούτε να φωνάξω, ούτε βέβαια να σ' αρπάξω και να σε πετάξω από την μπαλκονόπορτα, μεγάλο το βάρος των μεταλλικών εξαρτημάτων από τα οποία φτιάχτηκε ο εσωτερικός σου κόσμος. Έτσι σου έδωσα αυτό που υποτίθεται ήθελες, κλείνοντας σε φάκελλο ένα αριθμητάρι του νηπιαγωγείου. Βούτηξες ανυπόμονα το δέμα κι υποσχέθηκες να γυρίσεις για να μου πάρεις νέα μέτρα.
Δεν ξέρεις λέξεις, μόνο νούμερα... ε, νούμερο! Πώς να σε πολεμήσω, ξύλο απελέκητο; Υποκλίνομαι στη υβριδική σου φύση με τα φιδίσια μάτια και πάω πάλι στις λέξεις που εσύ κι οι δικοί σου, τα άλλα τρανσφόρμερς, αγνοούν. Ευτυχώς, από μια μεριά, γιατί δεν συλλαμβάνουν το μέγεθος της δύναμης που μπορεί κάποτε να αποκτήσουν οι λέξεις.






1 σχόλιο:

  1. ένα κείμενο σοφό..έξυπνο και ονειρικό....και επειδή οι σημερινοί εφιάλτες μας εκτός από την καθημερινότητα ταλανίζουν και τον ύπνο μας...δεν τους θύμισες αγαπημένη μου,από τα κακοθυμία σου καταλαβαίνω,ότι οι λέξεις της Ελληνικής μας γλώσσας..είναι μαθηματικής βάσης,αριθμητικής ρίζας...γιατί κάθε γράμμα είναι αριθμητικό σύμβολο..εμπεριέχει ουσία σοφίας...κάτι που στερείται παντελώς η δανεική και κατά κύριον λόγο κλεμμένη γλώσσα τους...είναι κάτι που δεν είναι περασμένο στο DNA τους..αυτός είναι μοναδικός κώδικας της δικής μας ύπαρξης ,πολλών χιλιετιών πριν,και είναι αδύνατον να συλλάβουν την δύναμη που μπορούν να αποκτήσουν οι λέξεις της γλώσσας μας ,πλήν των Ελληνομαθών , μη Ελλήνων...που μπορούν είναι αλήθεια να ανταγωνιστούν πολλούς δικούς μας ΄Ελληνες που κρατούν τις τύχες μας, και των παιδιών μας επίσης,στα πύρινα χέρια τους....υπέροχη ανάρτηση.....άπειρα εύγε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή