Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

ΑΡΣΙΝΟΗ ΒΗΤΑ " Φυγόκεντρος διάθεση "

Ν. Εγγονόπουλος,Ο ελευθερωτής (1940)
Απαρηγόρητο το βλέμμα.Η ζωή με ρούχα δανεικά.Ψίχουλα η τροφή .Eπιβίωση το νέο της όνομα.Ένα πρωτόγονο ,πρωτόγνωρο σκοτάδι απλώνεται.Το φως του κεριού λιγοστό για να φωτίσει τα πρόσωπα.Σκιές.Τα βήματα μικρά, τυφλά, φοβισμένα, τρομοκρατημένα.Δεμένοι στην ανάγκη.Νέος μεσαίωνας χωρίς σπορά αναγέννησης.Απαθείς, αδιάφοροι, συμβιβασμένοι, παρατηρητές εκείνων που ανίερα, ύπουλα, άπληστα, υστερόβουλα απαξιούν κι αξιώνουν, απαιτούν και προστάζουν.Μιλούν για λογαριασμό μου, αποφασίζουν.Άνομοι ,παράνομοι ,θεριά ανήμερα που ζητούν όλο και πιο πολύ όλο και πιο πολλά. Πού είναι ο ουρανός, η γη, η θάλασσά μου; Άλλαξε ρότα ο ήλιος; Πού είναι η ανατολή και πού η δύση;Πού είναι ο άνθρωπος; Πού φυγαδεύθηκε η ελπίδα; Πού κρύφτηκε ο πολιτισμός; Σιωπή απόκοσμη, αλλόκοτη.Πρόσφυγας ή μετανάστης, δούλος, είλωτας ή μέτοικος .Χωρίς την ελευθερία απομένει ένα σώμα δίχως πνεύμα. Νεκρό. Αναζητώ ελεύθερο πολίτη κι ελευθερωτή.Ένας και μόνο άνθρωπος με δύναμη , με σθένος, με όραμα κάπου εδώ, κάπου δίπλα μου ,εντός μου.Αργά δεν είναι.Από τη λήθη στην αλήθεια.Από την επίφαση της ζωής στη ζωή.Πυρήνας της η ελευθερία.Αξίωμα,δικαίωμα και δίκιο.Και πριν από αυτά ιερό καθήκον.''Δε σηκώνει η ψυχή μου σκλάβα γη''








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου